Nail Art Purple Striping tape

Op speciaal verzoek van onder andere Stefanie  heb ik vandaag mijn eerste stap voor stap foto tutorial. Wil je weten hoe je onderstaande nail art maakt? Klik dan even verder.

Een ander woord voor uitleg is tutorial, deze term zal ik voortaan gebruiken.

Wat heb je nodig voor deze nail art?

  • pincet
  • schaar
  • Striping tape of plakband
  • twee kleuren nagellak
  • Base en/of topcoat.


Lak je nagels met een basecoat indien gewenst om je (natuurlijke) nagels te beschermen tegen verkleuring.

Breng van je basiskleur nagellak één of twee laagjes aan, tot deze dekkend is. Belangrijk is om je nagels goed te laten drogen tussen de laagjes lak, wacht zeker 5 minuten.

Als de basis lak er dekkend op zit laten we deze geheel uitharden. Het beste is om zo lang mogelijk te wachten met de volgende stap, maar wacht minimaal een half uur. Deze nail art kun je dus ook heel goed doen op enkele dagen oude nagellak, als je deze zat bent op je nagels.

In de tussentijd kun je van de striping tape of van normaal plakband stukjes gaan knippen. Indien je gewone plakband gebruikt zul je eerst dunne reepjes moeten knippen en vervolgens deze in stukjes knippen. Verschillende maten zijn oké, het hoeft helemaal niet precies.


Plak de stukjes tape op je nagel in een patroon naar keuze. Je kunt een schaakbord patroon maken, je kunt streepjes zetten of gewoon creatief losgaan en elke nagel weer anders beplakken. Belangrijk bij het plakken is dat je de stukjes goed aandrukt. Laat het tape aan de buitenkant voldoende uit steken, zo kun je deze later makkelijker verwijderen.


Breng nu je twee kleur nagellak aan. Het mooiste is om een contrasterende kleur te gebruiken. Breng één laagje aan en op het moment dat deze niet meer “loopt” maar ook nog niet hard geworden is gaan we de tape verwijderen. Gebruik je pincet en haal voorzichtig het tape los. Doe dit in het verlengde van het tape en niét schuin.

Als laatste stap van de manicure breng je een laagje topcoat aan. Zo kun je groefjes opvullen, je manicure meer glans geven en zal de nagellak langer netjes op je nagels blijven zitten.

Zie je bij de laatste nagel een foutje bij de nagelriem? Dit komt omdat ik hier het tape te kort op de nagel had geplakt en ik met mijn pincet moest zoeken naar het uiteinde. Dus een goede les, laat de stukjes tape lekker lang!


En klaar is je manicure!

Ga jij dit ook proberen? Ik zou het leuk vinden als je jouw creatie door stuurt. Dit kan via de La Moon Nails facebook pagina, mijn twitter account of via de e-mail.

Veel plezier!

2 thoughts on “Nail Art Purple Striping tape

  1. Wat leuk! Ik word genoemd op je blog!! Zie het nu alleen pas! Het foutje bij je nagelriem zie ik trouwens niet… Vind de nagels gewoon super mooi!

Reageren

