Nail Art Steamy Matte

Matte nagellak is een tijd lang super populair geweest. Ik vind het nog steeds erg leuk om af en toe matte nagels te hebben, het is weer eens wat anders. Je kunt matte nagellak kant en klaar kopen of een matte topcoat kopen. Nu las ik op internet over een andere manier om je nagels te matteren. Ik probeerde het uit!


Wat heb je nodig? Een pan met kokend water en nagellak.
Zoals je kunt zien heb ik al nagellak op mijn nagels, dit zijn twee laagjes van DA 001. Dit is een glanzende nagellak.


Breng nu het laatste dekkende laagje nagellak aan, en doe dit snel zodat je nagels niet droog zijn voor we door gaan met de volgende stap. Haal de deksel van de pan, deze is gevuld met heet water en er komt dus een grote wolk met stoom uit. Hier houd je (nog natte) nagels boven.

Je zult zien dat je nagels mat worden! Zie hier het resultaat!

Om het verschil te laten zien heb ik de tips met een laagje Seche Vite topcoat gelakt, mat versus glans.


Achteraf baal ik dat ik de tips met Seche Vite het gedaan, de topcoat van Seche Vite is nogal dik van structuur. Ik had het mooier gevonden als de tip niet zo dik was. Agh, voor de volgende keer.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben, om van elke nagellak een matte nagellak te maken!

4 thoughts on “Nail Art Steamy Matte

  1. Leuk! Ik had het gezien bij Michelle Phan, en heb het een keer uitgeprobeerd.
    Super leuk effect, maar omdat jou nagels zo mooi zijn ziet het er pas echt goed uit haha.

Reageren

