Wat te doen tegen verkleurde nagels?

Soms ben je het vergeten en zit je met de gebakken peren; aangenaam ik ben basecoat. Basecoat is ONMISBAAR bij een kleurrijke manicure. Want gebruik je het niet, dan krijg je nagels zoals onderstaande.

Ik vergeet helaas mijn basecoat regelmatig. Wil je weten hoe ik mijn nagels weer grotendeels goed krijg? Kijk verder voor een uitgebreid foto verslag.

Wat heb je nodig?

  • Schaaltje
  • kraan
  • soda
  • citroensap
  • handdoek
  • bufferfijl
  • handzeep

Ik gebruik in plaats van een glazen schaaltje een speciaal manicure bakje, deze heb ik gekocht op de Bazar in Beverwijk voor €1.00. Natuurlijk is dit optioneel.

Soda word gebruikt om bijvoorbeeld een gootsteen te ontstoppen of zilver op te poetsen. Maar waarom niet je nagels hier mee reinigen?

Plaats in je bakje wat soda/tricel en overgiet dit met lauwwarm water. Hierdoor gaat het soda oplossen.

Citroensap heeft de eigenschap dingen te doen verbleken. Dit willen wij bij onze nagels om de kleur te laten verdwijnen. Druppel enkele druppels citroensap in je water met soda.


Plaats je nagels in het water goedje voor ongeveer 10 minuten.

Check tussendoor hoe het gaat met de verkleuring. Soms heb je wat langer nodig dan 10 minuten, maar soms ook minder.


Wat je handen met water en zeep om de soda en citroensap te verwijderen en droog je handen. Met de buffervijl ga je nu al je nagels bufferen. Begin bij stap 1.

En zie hier, je ontkleurde nagels!

Het is als laatste stap heel belangrijk je nagels te verzorgen. Breng een royale laag handcreme aan op je nagels en handen en als je het in huis hebt breng wat nagelriem olie aan.

Voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen.. Maar met deze tip kun je het gelukkig genezen.

5 thoughts on “Wat te doen tegen verkleurde nagels?

  1. Dat citroen bleekt wist ik. Gebruik je soda voor de reinigende werking? Soda is een ouderwets hulpmiddel tegen ontstekingen. Niet zelden werd een sodabadje voorgeschreven door de huisarts. Hele goede combi. Bedankt!!!

Reageren

