Dupes?

Een product van een ander merk (of soms zelfs het zelfde merk) wat je heel erg doet denken aan een ander product. Zelfde kleur of structuur, het idee dat je dit al een eerder hebt gezien. Dit fenomeen word in de Beauty wereld dupes genoemd.

Ik liep door de trekpleister te kijken bij de nagellak (ivm de 1+1 actie) en ik zag een Essence What’s my name en mijn eerste gedachte was “Wow, die lijkt heel erg op één van favoriete nagellakken van China Glaze!”. Ik nam de lak mee voor een vergelijking..


Op al mijn nagels draag ik een basecoat, twee laagjes van de kleur lak en een laagje Seche Vite topcoat.

Op mijn duim, middelvinger en pink draag ik Essence What’s my Name en op mijn wijsvinger en ringvinger draag ik China Glaze Fitfh Avenue.
Zoals je kunt zien lijken ze eigenlijk helemaal niet zo op elkaar als je naast elkaar houd. Essence is donkerder en meer roze. De China Glaze lak is meer paars met grijs.
Beide zijn ze geheel creamy en bevatten geen shimmer of glitter. De lakken zijn beide erg goed gepigmenteerd en lakken fijn.
Het kwastje van Essence is dik en rond afgesneden en die van China glaze is dun en lang.


Beide zijn het mooie lakjes, ik ben erg blij met deze toevoeging aan mijn stash. Ik ga denk ik Essence in de winter en China Glaze in de zomer op mijn nagels.

3 thoughts on “Dupes?

Reageren

