Nail Art Cartoon nail DIY

Ik ben gek op social media; Twitter, facebook en Instagram ik ben op alle drie dagelijks te vinden. Op deze kanalen heb ik hele leuke nieuwe mensen leren kennen en je kunt heel snel advies vragen of natuurlijk geven.
Anitra volg ik al heel lang op Twitter en zei vroeg of iemand een leuk idee had voor haar nagels voor haar tripje naar Movie Park in Duitsland. Ik reageerde met verschillende suggesties en één daarvan was cartoon nails.
Dit is een manicure die je veel op alle sociale netwerken tegen komt en door veel dames gemaakt word. Ik zelf had het nog nooit geprobeerd. Maar na mijn advies moest ik het natuurlijk ook zelf proberen.

Als basis lakte ik, zoals altijd, eerst mijn nagels met een basecoat en liet deze geheel opdrogen. Een basecoat beschermt je nagels tegen het verkleuren door de kleurlak. Ook zorgt dit ervoor dat de kleurlak beter hecht en langer blijft zitten.
Met zwarte nagellak zette ik de basis in 3 dunne laagjes.

Met China Glaze Strawberry fields lakte ik vervolgens over de droge zwat lak en liet de randjes bij mijn nagelriemen vrij. De lak is helaas niet dekkend genoeg voor een donkere ondergrond en had drie laagjes nodig.
Een volgende keer zou ik voor een andere kleur kiezen, bijvoorbeeld een neon kleur die meer afsteekt tegen de achtergrond.

Ik gebruikte de droogtijd van Strawberry Fields om mijn nagelriemen schoon te maken. Dat deed ik op deze manier.

Met de zwarte nagellak kleurde ik mijn tip ook zwart. Er zit nu een zwart kader om de roze nagellak.

Met een dotting tool in witte nagellak maakte ik een highlight op mijn nagels.
Helaas was dit de laatste keer dat ik mijn geliefde witte nagellak van China glaze gebruikte. De lak was zo dik, er was niet meer netjes mee te werken. Dit zie je helaas ook in dit ontwerp.

Nog een laagje topcoat en klaar is kees!

Wat vind jij van Cartoon Nagels? Ga jij ze namaken?

5 thoughts on “Nail Art Cartoon nail DIY

Reageren

