Flormar 424

Van donderdag tot zondag heeft het hier, Zonguldak Turkije, non stop geregend. Het weer was hier zo rond de 20 graden en ging ineens naar 7 graden, deze temperatuurs verandering resulteerde in super drogen handen waar bijna niet tegen op te smeren viel. Gelukkig is de stort regen gestopt en klimt de temperatuur weer boven de 20 graden en de zon laat zich weer zien. Tijd voor nagellak swatchen dus.

Ik kocht hier redelijk veel nieuwe nagellak en ik zal deze week een (voorlopige) shoplog plaatsen. Een van de nieuwe lakken laat ik nu aan je zien.

Flormar is een merk waar ik elk jaar als ik hier ben veel nagellakjes van insla. De prijzen van deze lakjes variëren per winkel van 1 tot 3 Lira per stuk. Met de huidige wisselkoers is dat €0,37 tot €1,12 per nagellakje. Ja, je leest het goed. Soms zelfs maar €0,37 voor één nagellak. Dat is zo goedkoop. En de kwaliteit is ook super.
Natuurlijk, soms heb je een kleurtje waarbij de pigmentatie tegen valt maar vaak zie je dat al aan het kleurtje in het flesje en laat je deze links liggen.
De lakjes hebben geen naam maar cijfers en soms letters met cijfers. Deze lak komt uit het normale assortiment en is nummer 424. Het is een mintblauw pastel lakje wat mij in gedachte herinnerd aan dit Hema lakje.

Ik heb mijn nagels in drie dunne laagjes gelakt en geen topcoat gebruikt. De lak heeft genoeg pigmentatie en lakt fijn.


Voor de mensen die niet regelmatig in Turkije komen heb ik goed nieuws. Via een vriendin van mij die in Amsterdam studeert heb ik vernomen dat er binnenkort een Flormar winkel geopend word op de Kalverstraat in Amsterdam! Goed nieuws!

2 thoughts on “Flormar 424

Reageren

