DIY Nagelriem olie maken

Nagelriem olie, gebruik jij het al? Vele merken verkopen het en de prijzen kunnen erg verschillen. Maar waarom in de winkel kopen als je het ook zelf kunt maken?
Een week geleden liet ik zien hoe je een oud nagellak flesje schoon kunt maken en legen om te kunnen gebruiken voor andere projecten. Één van de dingen waar je zo’n leeg flesje voor kunt gebruiken is dit project.
Kijk even verder voor meer informatie.


Wat heb ik gebruikt?

  • Amandel olie
  • Avocado olie
  • Vitamine E Olie
  • leeg nagellak flesje
  • mini trechter

Je kunt verschillende oliën gebruiken. Zelf koos ik voor deze drie oliën, maar je kunt bijvoorbeeld ook Jojoba, druiven of abrikoos olie.

In het schone en droge flesje zet ik mijn trechtertje en begin ik met mixen. Ik heb willekeurig mijn samenstelling gekozen.


Een bodempje avocado Olie.
Dan een flinke plens amandel olie.

En vervolgens vitamine E olie tot mijn flesje vol zit.
Draai de dop er op en schud goed. Het flesje is nu klaar voor gebruik. Gebruik het penseeltje om wat olie over je nagelriemen aan te brengen. Gebruik nagelriem olie ook eens onder je nagels, die kunnen ook wel wat verzorging gebruiken.
Masseer de olie vervolgens in laat alle natuurlijke middeltjes hun werk doen.

Ik was erg blij verrast met het eindresultaat. Ik heb al van vele merken nagelriem olie gehad maar ik denk dat ik dit fijnste vind. De olie trekt snel in, je huid word er zacht van en die witte stukje vel gaan er veel gezonder uitzien.
Ik weet nog niet hoe de olie op lange termijn werkt, dit zal ik over enkele weken laten weten.

Enkele tips

  1. Gebruik geen vaste oliën zoals koksvet, deze gaan stollen in je flesje.
  2. Voor dat je deze nagelriem olie gaat maken, test elke olie op een stukje huid. Misschien ben je wel allergisch.
  3. Deze nagelriem olie is vrijwel geurloos. Als je van een geurtje houd, voeg dan wat etherische olie toe.
  4. Je kunt deze oliën kopen bij gezondheidswinkels, drogisterijen of zoals ik bij IHerb.com.
  5. bewaar je nagelriem olie op een droge donkere plek.

Veel plezier bij het maken van je eigen nagelriem olie!

4 thoughts on “DIY Nagelriem olie maken

  1. Wat leuk! Ik heb nog nooit gelezen dat je nagelriem olie zelf kunt maken, nu heb ik daar zelf ook nog nooit over nagedacht. Wat leuk, ik ga zo lezen hoe het je bevallen is, maar het is idee is super.

Reageren

