Persoonlijk: Auch!

Zoals je misschien al wel weet is maandag avond mijn avondje. Dan ga ik helemaal los, dan ben ik in mijn element. Op deze avond ga ik naar de vakschool in Schoonhoven voor mijn cursus goudsmeden.

Zagen, schuren, solderen, smeden, gieten en walsen. Allerlei technieken en gereedschappen komen er op zijn avond voorbij.

Kijk, dit is mijn lokaal; mijn plekje.


Vanavond was ik lekker aan de slag met een zilveren ring uit zelfgegoten zilver en een hanger uit zilver gezaagd. Dit stuk gereedschap had ik nodig.


Hoe het precies heet weet ik niet. Het is om een iets weer plat te slaan. Door het zagen en vijlen was mijn hanger verbogen en met dit stukje staal wilde ik het weer recht buigen.

Echter, zat er naast mijn zilver nog iets meer onder de grote zware hamer die ik met kracht naar beneden duwde.


AU!

Dat was mijn vinger! Dat was even schrikken. Meteen onder het water en mijn lieve collega’s wisten mij af te lijden van de pijn waardoor het allemaal al heel snel beter ging. Binnen no time stond ik weer grapjes te maken, zoals iedere maandag.

Maar, zonder dollen, het doet best wel pijn. Een bloedblaar, een gesprongen bloedblaar, een blauwe en gezwollen vinger top.

Het eerste waar ik aan dacht “NEE! Dat is mijn website hand!” Bij thuiskomst kwam ik er ,gelukkig, achter dat onder de pieten nagellak geen blauwe nagel zit. Dus waarschijnlijk hoeft deze er niet af.

Maar toch ben ik bang dat er de komende tijd minder blogs online zullen komen, de reden zien jullie boven.

Ik heb gelukkig vanmiddag nog enkele foto’s geschoten van nieuwe manicures dus deze zal in de loop van de komende weken online komen.

Hopelijk begrijpen jullie dit. Tot snel! Enne, pas op die vingers én nagels.

3 thoughts on “Persoonlijk: Auch!

  1. Wat leuk de vakschool in Schoonhoven, is ook de enige school in nl toch.
    Moeder van m’n werk (werk op kdv) geeft les op jouw school.. De wereld is toch klein haha

Reageren

