Nagellak remover potje. How to en review.

Van die nagellak remover potjes. Ik heb er een haat liefde verhouding mee. Bij de Sephora kocht ik er ooit in, in de tijd dat alleen Sephora ze had. GEWELDIG was dit potje. Je nagellak is er in enkele seconde helemaal van af, hij gaat super lang mee en het is zo handig in gebruik. Ik was verkocht!
En toen ging Sephora weg uit Nederland, ‘Wat moet ik nu?!’ dacht ik. Gelukkig werd het toen een trend dingetje, de DA, Ici Paris XL, kruidvat en Hema begon ze te verkopen. Ik geloof dat ik ze allemaal wel gehad heb. Bij het eerste gebruik was ik weer helemaal verliefd. Hoe heb ik ooit zonder gekund? Maar wat bleek, bij meervoudig gebruik verkleurde ze je nagels. Als ik mijn vinger er dan in doopte werd bij vinger blauw of rood, van de vorige kleur. En kon ik achteraf nog met normale remover mijn vingers schoonmaken en het vervelendste, de lak onder mijn nagels. GRR!

Menig potje is al in de vuilnis bak beland en de zoektocht had ik opgegeven. Totdat ik bij de Action kwam..

Het potje kocht €1,49 en is verkrijgbaar bij (bijna) alle Action filialen.

Hoe werkt het en wat is het?
In het plastic potje zit schuimrubber wat lijkt op een keukensponsje en in de midden zit een opening. Hier doe je je vinger met nagellak in. Laat dit even een paar seconde zo zitten en maak draaiende bewegingen. Onderin het potje zit nagellakremover en doordat de spons absorbeert is deze ook met nagellak remover bevochtigd. De remover verwijderd de nagellak en door te draaien komt de remover overal op je nagels en “zuigt” het sponsje het op.

De remover ruikt naar nagellak remover, maar je ruikt een zoete vlaag. Als je nagel uit de remover komt ruik je de remover geur niet meer en blijft er een zoete geur over.

Je nagel droogt niet extreem veel uit, je vinger slaat bijvoorbeeld niet wit uit, maar is ook niet mega voedend. De remover werkt goed en blijft goed werken. Ik heb het potje inmiddels denk ik zo’n 10 keer gebruikt met verschillende manicures. Glitter, nail art, felle kleuren…

Als je veel glitter lak verwijderd met het potje maak je sponsje eigenlijk kapot door de scherpe randjes van de glitter. Kleine stukjes spons blijven dan op je vinger zitten. Deze verwijder je heel makkelijk en is niet erg.

Wel kun je hieraan zien dat de kwaliteit van de spons niet is zoals die van de Sephora, hier ging mijn spons pas stukjes los laten na een half jaar+.

Enkele tips:

  • Als je je vinger in het potje doet pas dan op dat je het potje niet te veel kantelt, de remover kan uit het potje lopen.
  • Was na het verwijderen van je nagellak je handen met een milde handzeep om uitdroging te voorkomen.
  • Smeer je handen na het verwijderen van nagellak altijd in met een voedende handcrème.

 


Voor €1,49 vind ik dit zeker een aanrader. Lekker op de bank je nagellak er af halen zonder op te moeten letten. Gewoon hop hop er in dippen, draaien en klaar. Super makkelijk!

Ik zeg, ren naar de Action en sla in! Want bij de Action weet je het nooit, ze halen soms zomaar dingen uit het assortiment.

6 thoughts on “Nagellak remover potje. How to en review.

  1. Ik wist niet dat de Action ook deze potjes heeft. Ik vind het niet echt ideaal, ik pak toch liever een watje met remover, dan weet ik zeker dat alles eraf is. Maar als ik hem zie ga ik het wel kopen om te proberen, wie weet kom ik het voor mij werkende potje wel tegen, je bent niet voor niets zo enthousiast.

Reageren

